«Καρμική έλξη», η ποιητική συλλογή του Ανδρέα Καλογιάννη από τις Εκδόσεις Ανεμολόγιο [Δελτίο Τύπου]

Κυκλοφόρησε η ποιητική συλλογή «Καρμική έλξη» [2022, Εκδόσεις Ανεμολόγιο].


Οπισθόφυλλο:

«Όμως δεν ήσουν αυτό που φαινόσουν.

Ο διάβολος σαν άγγελος ντυμένος

που με παρέσυρες όπως το κύμα.

Και φυσικά σιγά μη με λυπόσουν.

Εγώ μέσα στις φλόγες και καμένος

κι εσύ ήδη με το επόμενό σου θύμα».

Από το σονέτο «Διάβολος».

Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε μια ερωτική ιστορία, από αυτές που ίσως όλοι έχουμε ζήσει κάποια στιγμή. Από αυτήν γεννήθηκαν 50 ερωτικά σονέτα. Κοινό τους στοιχείο η βιωματική απεικόνιση της εξέλιξης καταστάσεων, συναισθημάτων και σκέψεων.


Δυο λόγια από τον ποιητή: Ξεκίνησα να γράφω δειλά δειλά κάποια ποιήματα μετά από κάποια γεγονότα που είχαν συμβεί και έχοντας πολύ ελεύθερο χρόνο τον Μάρτη 2020 (στην πρώτη καραντίνα). Είχα ήδη κάποιες σημειώσεις-δείγματα ποιημάτων από το προηγούμενο διάστημα, απλά τότε αποφάσισα να τα γράψω ολοκληρωμένα σαν ποιήματα. Τον Αύγουστο 2020, με κάποια διαστήματα αποχής, 50 σονέτα είχαν γραφτεί. Ύστερα, ακολούθησε μια σειρά από επιμέλειες είτε από μένα είτε από τον εκδοτικό φτάνοντας στην μορφή που έχει σήμερα το βιβλίο.

Η «Καρμική Έλξη» είναι ουσιαστικά η αποτύπωση μιας μικρής ερωτικής ιστορίας που έζησα και που πολλοί άνθρωποι τυχαίνει να ζήσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους. Θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί την αφήγηση μιας ιστορίας, αλλά όχι με τον παραδοσιακό τρόπο, την πεζογραφία, αλλά μέσω 50 σονέτων, που το καθένα προσθέτει ένα κομμάτι στο συνολικό παζλ. Για αυτό και όταν έκανα ταξινόμηση ποιημάτων, φρόντισα ώστε το κάθε σονέτο να τοποθετηθεί σε συγκεκριμένη θέση εναλλάσσοντας την αρχή, το πρώτο φτερούγισμα της αγάπης με το τέλος, την απώλεια, τον πόνο.

Γενικότερα, η «Καρμική Έλξη» αγγίζει ένα σύνολο θεμάτων, όπως το κάρμα, την αγάπη, τον έρωτα, το πάθος, την μοίρα, αν κάτι είναι γραφτό ή όχι να γίνει, το τυχαίο, το ξαφνικό, το απρόσμενο, αυτό που προκύπτει μαγικά, αβίαστα και φυσικά, την απόρριψη, την θλίψη, τον πόνο, την απώλεια. Όλα αυτά είναι καταστάσεις που ο καθένας μπορεί να ζήσει, συναισθήματα που ο καθένας μπορεί να νιώσει. Για αυτό τον λόγο, όταν άρχισα να επιμελούμαι τα ποιήματα, φρόντισα ώστε να μην φαίνεται το φύλο τόσο του δέκτη όσο και του παραλήπτη του έρωτα ώστε να μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας με αυτό που ένιωσα και εγώ. Αυτό κυρίως επιτεύχθηκε από την χρήση ουδετέρων λέξεων (π.χ. άνθρωπος) ή από την υπόνοια αυτών.

Όταν ολοκληρώθηκαν όλα τα στάδια ώστε να κυκλοφορήσει στο εμπόριο, το αποτέλεσμα με είχε συναρπάσει. Η δουλειά που είχε γίνει από τον εκδοτικό οίκο, τους επιμελητές και τον γραφίστα ήταν εντυπωσιακή και ικανοποίησε τις προσδοκίες μου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επιμέλειας μέχρι την έκδοση, βρισκόμασταν σε συνεχή επικοινωνία ώστε κάθε λεπτομέρεια του βιβλίου να βρίσκει σύμφωνο και εμένα. Ήδη από την αρχή, με δέχτηκαν ένθερμα και με καθοδήγησαν στα πρώτα μου βήματα, ενώ ακόμη και τώρα, σχεδόν 3 μήνες μετά την κυκλοφορία, συνεχίζουν να με στηρίζουν και να προωθούν το έργο μου με όποιο τρόπο μπορούν. Για όλα αυτά, λοιπόν, που προανέφερα τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου!

 


ΤΡΙΑ ΣΟΝΕΤΑ:

 

ΑΠΟΨΕ

Απόψε να ξέρεις  χάσαμε  κι  οι  δυο.

Κι εσύ μεν που έφυγες από κοντά μου

κι εγώ δε που έχασα τον έρωτά μου.

Αυτό το σκηνικό είναι απλώς θλιβερό.

 

Απόψε να ξέρεις χάσαμε κι οι δυο.

Κανείς δεν βγήκε απ’ αυτό κερδισμένος

παρά μόνο ψυχικά τσακισμένος.

Αυτό που έγινε δεν χωρά στο μυαλό.

 

Φυσικά ήταν η δική σου απόφαση

και σεβαστή μεν θα γίνει από μένα

αν και μέσα μου την βλέπω ως πρόφαση.

 

Νέο δικό μου δεν θα ’χεις κανένα.

Απλώς θέλω να ’χεις πάντα στο μυαλό

ότι αυτό το βράδυ χάσαμε κι οι δυο.

 

ΜΠΕΛΑΣ

Από την αρχή ήξερα ότι ήσουν μπελάς

ότι μόνο θα με ταλαιπωρούσες

και στην καταστροφή θα μ’ οδηγούσες

και σ’ εμάς θα υπήρχε συνεχής καβγάς.

 

Από την αρχή ήξερα ότι ήσουν μπελάς.

Ήδη από την πρώτη στιγμή που σε είδα.

Αλλά τα μάτια σου έγιναν παγίδα

και ξεκίνησε για μένα ο Γολγοθάς.

 

Τώρα πια μόνος κείτομαι στο χώμα.

Για σένα συνέχεια γίνομαι λιώμα.

Τίποτα πια δεν έχει σημασία.

 

Το χείριστο απ’ αυτή την ιστορία

δεν ήταν μάλλον ότι έχασα εσένα.

Ήταν ότι τελικά έχασα εμένα.

 

ΔΙΑΒΟΛΟΣ

Μες στην ευγένεια και πάντα με τρόπους,

και ποτέ δεν θα ’λεγες κακό λόγο

ούτε αν κάποιος για σένα έλεγε ψόγο.

Αλλά πάντα κέρδιζες τους ανθρώπους.

 

Σε τόπους ξένους με είχες οδηγήσει

στης αγάπης καινούρια μονοπάτια

κάθε τόσο έβαζες κι άλλα κομμάτια.

Νόμιζα πως για πάντα θα κρατήσει.

 

Όμως δεν ήσουν αυτό που φαινόσουν.

Ο διάβολος σαν άγγελος ντυμένος

που με παρέσυρες όπως το κύμα.

 

Και φυσικά σιγά μη με λυπόσουν.

Εγώ μέσα στις φλόγες και καμένος

κι εσύ ήδη με το επόμενό σου θύμα.

 


Ο Ανδρέας Καλογιάννης γεννήθηκε το 1999 στην Αθήνα. Από τότε, διαμένει μόνιμα μαζί με την οικογένειά του στο Κερατσίνι, ένα προάστιο του Πειραιά. Αποφοίτησε από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με Άριστα. Έχει λάβει μέρος στη συλλογική έκδοση Τα χαϊκού της Άνοιξης. Η Καρμική Έλξη είναι το πρώτο του βιβλίο.

Ίσως σας αρέσει και

Αφήστε το σχόλιο σας

*

Ας γνωριστούμε

Όσοι αγαπάτε τη γραφή και μ’ αυτήν εκφράζεστε, είστε ευπρόσδεκτοι στη σελίδα μας. Μέσω της γραφής δημιουργούμε, επικοινωνούμε και μεταδίδουμε πολιτισμό. Φροντίστε τα κείμενά σας να έχουν τη μορφή που θα θέλατε να δείτε σε αυτά σαν αναγνώστες. Τον Μάρτιο του 2016 ίδρυσα τη λογοτεχνική ιστοσελίδα «Λόγω Γραφής», με εφαλτήριο την αγάπη μου για τις τέχνες και τον πολιτισμό αλλά και την ανάγκη ... περισσότερα

Αρχειοθήκη