“Περί Οργασμού και λοιπών αγελάδων”, γράφει η Κατερίνα Ευαγγέλου-Κίσσα

Οργασμός. Σε γενικές γραμμές και πολύ χοντροκομμένα ως οργασμός ορίζεται το αποτέλεσμα της ερωτικής συνεύρεσης με το αντικείμενο του πόθου σου ή με τον εαυτό σου. Τι είπα πάλι το άτομο, ε; Φτύστε με μη με βασκάνετε αλλά σικ και με μέτρο παρακαλώ, μην με πάρουν και τα σκάγια στα μούτρα κιόλας. Ναι, ναι, γιατί; Με αυτόν τον ορισμό δεν αποκλείεται κανείς. Λίγο το ‘χετε; Μεγάλη πετυχεσά [1]!

Ο οργασμός αποτελεί πρωτίστως μια ιδιαίτερη εγκεφαλική δράση, στην οποία συντελεί και η ψυχική κατάσταση του… πώς να τον πω… του αυτουνού, τελοσπάντων, που έχει οργασμό -μη γελάτε, είναι σοβαρό το θέμα- και δρα σαν το τελικό στάδιο μίας μεγάλης σεξουαλικής διέγερσης.

Λοιπόν, που ήμανε [2]; Α, ναι. Ο οργασμός, όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν καλά ότι λένε όλα τα σοβαρά επιστημονικά βιβλία, παρατηρείται στον άνθρωπο αλλά και σε αρκετά θηλαστικά. Δηλαδή είμαστε σίγουροι  πως ο αρσενικός αλογάκης της Παναγίας [3], για παράδειγμα, που δεν είναι θηλαστικό, δεν έχει οργασμό την ύστατη ώρα του αποκεφαλισμού ή απλά δεν έχουμε τα μέσα να το παρατηρήσουμε; Ε, τι; Αφού το έχω απορία, να μην ρωτήσω;

Κι ενώ θα μπορούσε να ηχεί στα αυτιά μας πως ο οργασμός είναι μια εντελώς φυσική διαδικασία, η οποία προκύπτει αβίαστα κατά τη συνουσία ή τον αυνανισμό [4], τελικά δεν είναι καθόλου έτσι. Είναι ένα πολυδιάστατο θέμα, στο οποίο παίζουν το ρόλο τους πολλοί παράγοντες, όπως ο χαρακτήρας των από ενός έως προσθέστε όσους θέτε συμμετεχόντων, η υγεία τους, η φαντασία τους, η παιδεία τους, η θρησκεία τους, τα κοινωνικά ταμπού που αποδέχονται ή όχι, μαζί με ένα κουβάρι νεύρα, ορμόνες, χημικές ουσίες, οργανικές λειτουργίες και άστα να παν, εδώ άλλοι το σπουδάζουν το θέμα χρόνια και ζαμάνια, σιγά μην  το εξαντλήσω εγώ σε μια παράγραφο!

Πάντως τρεις σημαντικές λέξεις αναφέρθηκαν -από μόνες τους, εγώ δεν έχω ιδέα πώς ξεφύτρωσαν εκεί- στην προηγούμενη παράγραφο. Τρεις λέξεις που, παρόλο που εφαρμόζουμε κατά κόρον τις πράξεις  που αντιπροσωπεύουν εδώ και κάτι χιλιάδες χρόνια, ακόμα αποτελούν -σε ένα μεγάλο ποσοστό- ταμπού για πολλές κοινωνίες, μην πω όλες και θεωρηθώ οπισθοδρομικιά. Οργασμός, συνουσία, αυνανισμός. Θα μου πείτε, βρε κοπελιά, εντάξει, διεισδύεις στα άδυτα των αδύτων. Ναι, καλά. Προσέχτε βρε, μη στάξει η ουρά του ποντικού! [5]

Λοιπόν, για κάποιον εντελώς ασύλληπτο -για τον δικό μου νου- λόγο, κάποια πράγματα ή τα συζητάμε κεκλεισμένων των θυρών ή δεν τα συζητάμε καθόλου, ακόμα και κεκλεισμένων των θυρών. Κι αυτό ισχύει αναντάμ παπαντάμ. [6] Έτσι και τα σεξουαλικά μας, να το πω. Μπορεί να μας έχει πάρει σβάρνα η εξέλιξη και η εν γένει απελευθέρωση, σε σημείο μάλιστα να φοβούμαστε μην αναβιώσουμε διαπλανητικώς τα Σόδομα και γιομώσει ο τόπος στήλες άλατος [7] αλλά δεν θα το συζητήσουμε κιόλας!

Κι έτσι, ανάθεμα κι αν ξέρουμε την τύφλα μας και την μούντζα μας επί του θέματος (άπασα η επιστημονική κοινότητα, που μελετά το εν λόγω θέμα χρόνια και χρόνια, ας πούμε ότι εξαιρείται). Ε, άμα η άλλη προκειμένου λόγου να εγγραφεί στην κατηγορία «ζυμάρι πιάνω και κολόνα της Δ.Ε.Η. γίνεται», προσποιείται τον έναν οργασμό απανωτά στον άλλον, πώς θα γευτεί ποτέ την χαρά της ολοκλήρωσης; Γιατί χαρά στα σκέλια της μπορεί να βλέπει, αλλά δεν ξέρει να την αναγνωρίσει, πλέον, κάποια στιγμή απ’ το πολύ σικέ. Εκτός κι αν βρεθεί ο άντρας ο πολλά βαρύς, ο τολμηρός, ο άνετος, ο διαβασμένος, ο έμπειρος τελοσπάντωνε, που θα σε βάλει κάτω (πάνω και πλαγίως, δεν κολλάμε στη στάση, απλά το κάτω μηδενίζει τις αντιστάσεις) και θα δεις πεταλούδες πράσινες, κόκκινες και κίτρινες [8]! Ε, ναι. Αυτός που γνωρίζει όλα τα σημεία της γυναικείας -τουλάχιστον- διέγερσης, μαζί και το σημείο G [9].  Ναι, ναι. Ο ίδιος που αν τον ρωτήσετε «καλά ρε μάστορα και πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι τελείωσε η γκόμενα» θα σας απαντήσει «ε, εντάξει τώρα! Δεν την άκουγα λες πώς φώναζε;». Είναι ο ίδιος, επίσης, που ξέρει τι εστί γυναικεία εκσπερμάτιση αλλά και ότι ακόμα και οι γυναίκες έχουν ονειρώξεις ρε φίλε! Ε, ναι, λέω δις.

Καταλαβαίνω πως σε κοινωνίες όπως αυτές των προγόνων μας, ο διαχωρισμός των ρόλων σε όλα τα επίπεδα μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας, προσέλκυε την ανάγκη για κάλυψη ορισμένων πραγμάτων κάτω από πέπλα μυστηρίου. Ο άνδρας συνήθως ήταν στο απυρόβλητο, η γυναίκα συνήθως ήταν στην καταπίεση. Το αυτό ζούμε και τώρα, χωρίς απαραίτητα οι ρόλοι να είναι μοιρασμένοι αυστηρά κατά φύλο. Πράγματα που έρχονται και μας διέπουν θέλουμε-δεν θέλουμε, όπως το προκαταρκτικό ερωτικό παιχνίδι, ο οργασμός, η έμμηνος ρύση [10], ο σεξουαλικός προσανατολισμός και άλλα, είναι πράγματα που θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται σοβαρά, μακριά από οποιαδήποτε στεγανά και στενόμυαλες προκαταλήψεις. Μη σας πω πως θα έπρεπε να διδάσκονται στα σχολεία ολούθε και από νωρίς. Τότε ο διάλογος θα ήταν πιο εύκολος, η απενοχοποίηση θα ήταν δεδομένη, οι καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις πιο εφικτές, η κατανόηση μεταξύ μας βελτιωμένη. Και κυρίως, η αποδοχή της ίδιας μας της φύσης θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη εσωτερική πληρότητα και η απόλαυση δεν θα ήταν παιχνίδι για λίγους «μυημένους».

Αν εξαιρέσουμε καταστάσεις που φέρουν οποιαδήποτε παθογένεια, ένας καλός οργασμός είναι κάτι που όλοι αξίζουν να βιώσουν. Η λειτουργία του οργανισμού μας είναι τέτοια που ο οργασμός που πηγάζει από μια υγιή σεξουαλική ζωή, βοηθά στην καλύτερη ποιότητα της ζωής μας και σε άλλα θέματα. Εκτός από την… στιγμιαία χαρά, προσφέρει επίσης ευεξία, συναισθηματική ισορροπία, καλύτερη άμυνα του οργανισμού έναντι ασθενειών του σώματος αλλά και του πνεύματος, καλύτερο ψυχικό δέσιμο μεταξύ συντρόφων. Πολλά τα οφέλη για να το περνάμε έτσι στο ντούκου…

Και, εντάξει, δεν γίνεται να είμαστε όλοι μας “Masters of sex” [11], ούτε έχουν όλοι τον ίδιο τρόπο να εκφράζονται ερωτικά, ούτε και χρειάζεται να ισχύει κάτι από τα δύο. Γιατί τελικά η φύση αποφασίζει ποιος θα μας ελκύσει ερωτικά. Σε μας μένει να χειριστούμε την όποια κατάσταση, κατά κύριο λόγο, με αγάπη και σεβασμό προς τον εαυτό μας και τα θέλω μας κι έπειτα προς το έτερο μας ήμισυ, με το οποίο θα μοιραστούμε είτε λίγες στιγμές, είτε μια ολόκληρη ζωή. Δεδομένου του ως άνω όρου, καλά θα ήταν να μην συμβιβαζόμαστε καθ’ ολοκληρίαν, ούτε να καταπιεζόμαστε δια βίου. Διαφορετικά δεν θα διαφέρουμε και πολύ από τα –κατά τα άλλα- αξιαγάπητα βοοειδή…


[1] Πετυχεσά: ιδιωματισμός της λέξης επιτυχία.

[2] Ήμανε: ιδιωματισμός της λέξης ήμουν.

[3] Αλογάκι της Παναγίας: έντομο, επιστημονικά ονομάζεται Μάντης/Μάντισσα. Γνωστό για την τελετουργία που ακολουθεί κατά τη διάρκεια του ζευγαρώματος. Τα θηλυκά του είδους είναι γενικά πιο μεγαλόσωμα και ιδιαίτερα επιθετικά.  Ακριβώς τη στιγμή που το αρσενικό εκσπερματώνει, το θηλυκό το αποκεφαλίζει με συνοπτικές κινήσεις και στη συνέχεια το καταβροχθίζει, αναπληρώνοντας την χαμένη ενέργεια που σπατάλησε κατά της διάρκεια της ερωτικής πράξης με το αρσενικό. (πηγές: Wikipedia.org / Top7news.gr)

[4] Αυνανισμός: Ο αυνανισμός είναι η διέγερση των γεννητικών οργάνων ενός ατόμου από το ίδιο ή άλλο άτομο, με στόχο την πρόκληση ηδονής, οργασμού και ικανοποίησης της γενετήσιας ορμής του χωρίς σεξουαλική επαφή με άλλο άτομο. Εκτός από τους ανθρώπους, ο αυνανισμός συναντάται και σε μεγάλο αριθμό ειδών του ζωικού βασιλείου. Η λέξη προέρχεται από το όνομα του βιβλικού προσώπου Αυνάν, απογόνου του Ιακώβ μέσω του Ιούδα. Ο Αυνάν δεν αυτοϊκανοποιούνταν ακριβώς αλλά —παραβαίνοντας την υποχρέωση που είχε αναλάβει συνάπτοντας ανδραδελφικό γάμο— είχε διακεκομμένη συνουσία (λατινικά: coitus interruptus, δηλαδή “τραβιόταν” πριν εκσπερματώσει και “τελείωνε” μόνος του) με τη γυναίκα του (και χήρα του αδελφού του, ο οποίος ονομαζόταν Ηρ). (πηγή: Wikipedia.org)

[5] «Μη στάξει η ουρά του ποντικού»: η κατακλείδα μιας ιστορίας που μου διηγούταν η μακαρίτισσα η γιαγιά μου. Κάποτε η υπηρέτρια ενός αρχοντικού κατέβηκε να πάρει λάδι από το βαρέλι στο κελάρι. Εκεί διαπίστωσε πως μέσα στο βαρέλι είχε πέσει και είχε ψοφήσει ένας ποντικός. Έτρεξε, λοιπόν, πανικόβλητη να ενημερώσει για το συμβάν την κυρά της. Εκείνη φώναξε τον άντρα της, γιατί ως γνωστόν οι γυναίκες τρέμουν τα ποντίκια, και όλοι μαζί κατέβηκαν στο κελάρι. Την ώρα που ο άντρας έβγαζε τον ποντικό από το βαρέλι, λάδι έσταζε από το νεκρό σώμα του τρωκτικού, και συγκεκριμένα από την ουρά, κατά τη φορά που το κρατούσε ο σύζυγος. Και τότε φώναξε η γυναίκα του «Πρόσεχε! Μη στάξει η ουρά του ποντικού!» με την έννοια μην στάξει μέσα στο βαρέλι και τους μαγαρίσει το λάδι. Μα αφού ο ποντικός είχε πνιγεί μέσα στο βαρέλι, ποιο το όφελος της προφύλαξης;

[6] Άκλιτη έκφραση, εν είδει επιρρήματος, για κάτι που διατηρείται από γενιά σε γενιά, ή κατά το γνωστότερο από πάππου προς πάππου. Πιθανά προέρχεται από τα τουρκικά, από τις λέξεις ana/ane (μητέρα), baba (πατέρας).

[7] Αναφορά στη βιβλική αφήγηση, τη σχετική με τη γυναίκα του Λωτ, η οποία μεταβλήθηκε σε στήλη άλατος (απολιθώθηκε) όταν γύρισε προς τα πίσω για να δει τα Σόδομα που φλέγονταν (καὶ ἐπέβλεψεν ἡ γυνὴ αὐτοῦ εἰς τὰ ὀπίσω καὶ ἐγένετο στήλη ἁλός, Γένεσις, 19.26). Τα Σόδομα ήταν μια βιβλική πόλη που έγινε γνωστή από την αιφνίδια καταστροφή της, μαζί με τη Γόμορρα, στο νότιο άκρο της Νεκράς θάλασσας. Αναφέρεται τόσο στην Παλαιά όσο και στη Καινή Διαθήκη ότι υπέστη ολοκληρωτική καταστροφή από τον Θεό, με κυρίαρχη αιτία τον έκλυτο βίο και την ανηθικότητα των κατοίκων της.

[8] Πεταλούδες πράσινες, κόκκινες και κίτρινες: αναφορά στην ελληνική ταινία «Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο», με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τους Δημήτρη Παπαμιχαήλ και Αλίκη Βουγιουκλάκη, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου  και παραγωγή της Φίνος Φιλμς.

[9] Σημείο G:  Ο Ερνστ Γκράφενμπουργκ, ένας Γερμανός γυναικολόγος, υποστήριξε τη δεκαετία του 1940, ότι έκανε μία σημαντική ανακάλυψη σχετικά με το γυναικείο σώμα. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε τότε, υπάρχει μία κρυφή περιοχή, η οποία όταν ερεθιστεί, προκαλεί ηδονή και οργασμό. Το σημείο αυτό είναι έως και σήμερα γνωστό ως σημείο G (από το αρχικό γράμμα του ονόματος Grafenburg). (Πηγή: Onmed.gr)

[10] Έμμηνος ρύση (ή εμμηνόρροια): Η εμμηνόρροια είναι η φάση του έμμηνου κύκλου (δηλ. κάθε μήνα) όπου αποβάλλεται το τοίχωμα της μήτρας, το ενδομήτριο. Συγκεκριμένα, ο όρος εμμηνόρροια -η κοινή του ονομασία είναι περίοδος ή κύκλος– αναφέρεται στην φυσιολογική και τακτική αιμορραγία, που διαρκεί συνήθως από τρεις μέχρι επτά ημέρες. Συμβαίνει μόνο στις γυναίκες και άλλα θηλαστικά γένους θηλυκού.

[11] Masters of sex: στα αγγλικά, σημαίνει -σε ελεύθερη μετάφραση- οι κυρίαρχοι  του σεξ. Έμμεση αναφορά στην ομώνυμη δραματική αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά, η οποία πραγματεύεται την έρευνα γύρω από τα θέματα του ανθρώπινου οργασμού.

[Σημείωση σχετικά με τον τίτλο του κειμένου] Έμμεση αναφορά στην ελληνική ταινία «Ο οργασμός της αγελάδας», σε σκηνοθεσία της Όλγας Μαλέα και θέμα δύο φίλες που τελειώνουν το λύκειο σε κωμόπολη του Θεσσαλικού κάμπου και που προσπαθούν να ξεπεράσουν τα ταμπού γύρω από το σεξ με τα οποία τις έχουν διαπαιδαγωγήσει.

Ίσως σας αρέσει και

4 Σχόλια

  • Μάρκος Κωνσταντίνου
    12 Ιουλίου 2016 at 19:54

    Τι να πρωτοθαυμάσει και απολαύσει σε αυτό το άρθρο?
    Τη τόλμη για την επιλογή αλλά και ανάπτυξη του θέματος?
    Την ικανότητα για απλούστευση όρων και καταστάσεων χωρίς συμβιβασμό σε ψευδοσεμνοτυφίες ουτε και απώλεια επιστημονικότητας! Μόνο οι αναφορές αποτελούν από μόνες τους ταξίδι!
    Αλλά, όλα αυτά τα βρίσκεις σε πολλούς ειδικούς και επιστήμονες του είδους! Αυτό που η Κατερίνα μας παρέχει με πλούσιο τρόπο είναι αυτό το μοναδικό που διαθέτει …μια κουβέντα μεταξύ φύλων! Μεταξύ μας δηλαδή! Νάσαι καλά βρε Κατερίνα!

    • Κατερίνα Ευαγγέλου - Κίσσα
      14 Ιουλίου 2016 at 17:32

      Αυτός είναι κι ο σκοπός αυτής της στήλης Μάρκο μου, ακριβώς. Μια κουβέντα μεταξύ φίλων για “Ό,τι γυρίζει γύρω μας”. Σε ευχαριστώ πολύ, τα επαινετικά σου λόγια είναι πάντα μεγάλο στήριγμα.

  • maria ntouma
    17 Ιουλίου 2016 at 11:07

    Μπραβο Κατερίνα …εκτός των άλλων γέλασα και με τα θεσσαλιώτικα ..ειμαι από ΑΓΙΟΥΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥΣ ..

Αφήστε το σχόλιο σας

*

Ας γνωριστούμε

Όσοι αγαπάτε τη γραφή και μ’ αυτήν εκφράζεστε, είστε ευπρόσδεκτοι στη σελίδα μας. Μέσω της γραφής δημιουργούμε, επικοινωνούμε και μεταδίδουμε πολιτισμό. Φροντίστε τα κείμενά σας να έχουν τη μορφή που θα θέλατε να δείτε σε αυτά σαν αναγνώστες. Τον Μάρτιο του 2016 ίδρυσα τη λογοτεχνική ιστοσελίδα «Λόγω Γραφής», με εφαλτήριο την αγάπη μου για τις τέχνες και τον πολιτισμό αλλά και την ανάγκη ... περισσότερα

Αρχειοθήκη