«Ηρακλής, όχι ο Ημίθεος!», γράφει η Λένα Μαυρουδή-Μούλιου

Η Ρόζα, δεν ήταν και απόλυτα σίγουρη ότι η εξώθυρά  της ήταν παραβιασμένη. Στεκόταν εκεί έξω και προσπαθούσε να καταλάβει αν το μονό κλείδωμα της κλειδαριάς αντί του διπλού που πάντα έκανε, ήταν αποτέλεσμα δικής της παράλειψης και αφηρημάδας, καθώς έφυγε βιαστικά από το σπίτι εκείνο το πρωινό, ή όντως κάποιος είχε μπει και μη ξέροντας το συνθηματικό ΔΙΠΛΟ ΓΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΙΟΥ, ΑΠΛΑ ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΜΕ ΜΙΑ ΣΤΡΟΦΗ, φεύγοντας. Γι΄ αυτό και ήταν αρκετά επιφυλακτική ανοίγοντας και μπαίνοντας στο σπιτικό της. Μα Θεέ και Κύριε, τι ήταν τούτο;

Όλα τα δωμάτια, αρχής γενομένης από  το προχώλ, ήταν καλυμμένα με χαρτί υγείας!

Θα πρέπει, αυτός που προέβη σε τούτη την πράξη, να είχε ξοδέψει αρκετά ρολά χάρτου, δεδομένου ότι δεν είχε αφήσει ίχνος πατώματος ακάλυπτο. Με αυτή του τη χειρονομία δε, κάτι υπονοούσε, δεδομένου ότι από το σπίτι δεν  έλειπαν ούτε τα τιμαλφή, ούτε τα χρήματά της.

Η Ρόζα, σοκαρισμένη μεν αλλά ψύχραιμη, προσπάθησε να ερμηνεύσει το φαινόμενο. Το πρώτο που της ήρθε στο μυαλό ήταν τα σκατά. Σε τι άλλο δα παρέπεμπε το χαρτί υγείας; Αλλιώς π.χ. θα το ερμήνευε αν το χαρτί ήταν από το λεγόμενο ‘’της κουζίνας.’’ Κάποιος, εμμέσως της έλεγε, ότι ο χώρος πρέπει να καθαριστεί από τον κόπρο του Αυγεία.

Από εκεί και ύστερα, η σκέψη της πήρε τη σωστή της διαδρομή. Ποιος ήταν αυτός ο χαιρέκακος και εκδικητικός κύριος που έκανε τούτη την απρέπεια;

Ο πρώην της, ποιος άλλος; Απόλυτα σίγουρη γι’ αυτό. Μόνον αυτός θα  είχε αυτό το θράσος να θέλει να απαξιώσει τον χώρο της και να εξομοιώσει τον άλλοτε κοινό τους παράδεισο με αποχωρητήριο σαν τους στάβλους του Αυγεία ένα πράγμα και αυτόν τον ίδιο στο ρόλο του συνονόματου Ημίθεου Ηρακλή. Ο άνθρωπος, εκτός από έλλειψη αυτογνωσίας είχε και ελλιπή γνώση της μυθολογίας μπερδεύοντας ρόλους, καταστάσεις και πρόσωπα για το ποιος είναι ποιος και τι σηματοδοτούσαν οι πράξεις του.

Η Ρόζα, προβληματισμένη, μα και ολίγον φοβισμένη, κάθισε σε μια πολυθρόνα, με ένα ποτήρι κόκκινο μυρωδάτο Σαμιώτικο κρασί στα χέρια, έτοιμη να καλέσει την κοπέλα που την βοηθούσε με το νοικοκυριό, να έρθει να βοηθήσει να μαζέψουν αυτό το χαρτομάνι. Θα πει κανείς, καλά δύσκολο πράγμα ήταν αυτό; Μωρέ δύσκολο δεν ήταν, αλλά ίσως ενδόμυχα φοβόταν μη και κάπου κάτω από το χαρτί υγείας κρυβόταν και κάτι επικίνδυνο για την… υγεία της!!!…

Τα έβαλε με τον εαυτό της, που μέσα στα 25 χρόνια του γάμου της δεν μπόρεσε να καταλάβει τι κρυβόταν κάτω από τα αγγελικό χαμόγελο του συζύγου της, με την αμέριστη καλοσύνη του και την εμπιστοσύνη που ένιωθαν και οι περί αυτόν για το άτομό του. Τώρα, μετά την διάλυση αυτού του γάμου, η κοπέλα έβλεπε μέρα την ημέρα να ξετυλίγεται ο πραγματικός του εαυτός και να φέρνει στην επιφάνεια στοιχεία του χαρακτήρα του που μύριζαν απονιά ανελέητη. Ένας αριβίστας αδίστακτος ο πρώην άγγελος, χειρότερος από τον επουράνιο εκπεσόντα. Οι πράξεις του, τα φερσίματά του στον αντίποδα της μέχρι πρότινος άψογης συμπεριφοράς του, με αποκορύφωμα τούτη την χυδαία του ενέργεια. Εμ φταίχτης,  εμ δικαστής και επικριτής, αντί να μαζευτεί σε μια γωνιά και να κρύψει στα σκοτάδια της τις πομπές του.

Και η Ρόζα θύμωσε. Ήταν καιρός να αντιδράσει έτσι. Ακόμη και πριν λίγες ημέρες, οι γλυκές αναμνήσεις της την πονούσαν και κάλυπταν τις όποιες αχνές ραγάδες υποψίας υπήρχαν για τον ανελέητο εγωισμό του και τον εξωσυζυγικό παράλληλο βίο του. Τώρα ο πόνος είχε αλλάξει μορφή και είδε  αυτόν τον σκληρό απάνθρωπο ‘’άντρα’’ που πια δεν είχε αμφιβολία, ήταν ικανός να της προξενήσει  τεράστιο κακό, στις πραγματικές του διαστάσεις, (η λέξη άντρας σε εισαγωγικά γιατί ή όλη του συμπεριφορά μετά την διάλυση  του έγγαμου βίου μόνον αντρίκια δεν ήταν).

Θα αναρωτηθεί κανείς, μα γιατί τόση κακία πια για τη γυναίκα που τον είχε κορώνα στο κεφάλι της; Υπάρχει εξήγηση: γιατί ήθελε να αποδείξει στην πόρνη του που διέλυσε την  οικογένεια, ότι πάνω απ’ αυτήν δεν υπάρχει ούτε ΠΡΙΝ, ούτε ιστορία, ούτε  παιδιά, ότι όλα είναι σκατά και το μόνο που αξίζει    είναι αυτό που εκείνη έχει χαμηλά στα σκέλια και που έχει τη δύναμη να   σύρει και καράβι, που λέει ο λαός. Πώς αλλιώς να ανταποδώσει την αγάπη που του ενέπνευσε και που στάθηκε ικανή να του πάρει τα μυαλά, ξυπνώντας μέσα του ορμές ζωώδεις. ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ λοιπόν και ‘’σκότωσε’’ κατ’ αρχάς τα παιδιά του. Όχι, δεν αφαίρεσε τη ζωή τους. Σκότωσε την ηρεμία, την ευτυχία, την στοργή, την εμπιστοσύνη, την ασφάλεια, την ΑΓΑΠΗ, αξίες πάνω στις οποίες τα είχαν μάθει να ζουν. Μαύρισε την ψυχή τους σε μια περίοδο που τα ίδια ξεκινούσαν να κτίζουν την δική τους ζωή. Και όλα αυτά για ένα επαγγελματικό πήδημα από εξπέρ του είδους. Έτσι ο εξαποδώ φύλακας άγγελός του, δήθεν για τιμωρία του, τον έστειλε να κάνει ορισμένους άθλους σαν τον Αρχαίο που έκανε και αυτός τα ίδια. Και αυτός ήταν ο πρώτος του άθλος. Αυτός ντε με τα κωλόχαρτα…

Μα η καλή του δεν έμεινε ευχαριστημένη με τούτον τον άθλο του Ηρακλή της, μισώντας ότι είχε σχέση με τον πρότερο έντιμο βίο του που ευτέλιζε συγκρινόμενος τον σημερινό δικό της και την ίδια. Και ζήτησε από τον εξαποδώ φύλακα άγγελό τους την συνέχιση των άθλων τού μα@@@@ της, πάση θυσία.

Σ΄ αυτό το σημείο βρισκόμαστε και δεν ξέρουμε εάν τα ψυχιατρεία δέχονται προς νοσηλεία περιπτώσεις τρέλας σαν αυτήν του σύγχρονου Ηρακλή, ούτε ξέρουμε εάν περιπτώσεις σαν την δική του επιδέχονται θεραπείας κατ οίκον. Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι αυτές τις ιστορίες πρέπει να  τις διαβάζει ο κόσμος και να μαθαίνει, για να έχει το νου του διδασκόμενος. Γιατί ναι μεν ο άνθρωπος φρονιμεύει λένε με  τα χρόνια, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι ‘’ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, ούτε τη γνώμη άλλαξε ούτε την κεφαλή του.’’

Προσοχή και επαγρύπνηση λοιπόν, συνάνθρωποι. Μερικοί άντρες χωρίς να το καταλάβουν, σε μια τους επικίνδυνη ηλικία, εκεί γύρω στα πενήντα, αφήνονται να κουμανταριστούν από όντα που έχουν μεγάλη δύναμη κάπου χαμηλά στο κορμί τους. Είπαμε, τα όντα αυτά, σέρνουν καράβια και ένα ανθρωπάριο σαν τον Ηρακλή δεν θα τον κάνουν μια μπουκιά, έτσι για πρωινό;

Ίσως σας αρέσει και

Αφήστε το σχόλιο σας

*

Ας γνωριστούμε

Όσοι αγαπάτε τη γραφή και μ’ αυτήν εκφράζεστε, είστε ευπρόσδεκτοι στη σελίδα μας. Μέσω της γραφής δημιουργούμε, επικοινωνούμε και μεταδίδουμε πολιτισμό. Φροντίστε τα κείμενά σας να έχουν τη μορφή που θα θέλατε να δείτε σε αυτά σαν αναγνώστες. Τον Μάρτιο του 2016 ίδρυσα τη λογοτεχνική ιστοσελίδα «Λόγω Γραφής», με εφαλτήριο την αγάπη μου για τις τέχνες και τον πολιτισμό αλλά και την ανάγκη ... περισσότερα

Αρχειοθήκη